מזג האוויר בתאילנד

האקלים של תאילנד הוא סובטרופי ברוב רחבי הממלכה , מה שמוביל את מזג האוויר בתאילנד לתנאים חמים ולחים כל השנה במהלך החודשים החמים ביותר של השנה, הטמפרטורות מגיעות באופן שגרתי ל40 מעלות צלזיוס (105 מעלות פרנהייט). אפילו במהלך עונת ה"חורף" הקרירה יותר, ניתן לצפות לטמפרוטורות יומיות בסביבות 30°C (86°F).

למרות זאת יש התקררות מדי פעם והטמפרטורות בצפון יכולות לפעמים להגיע ל-10 מעלות צלזיוס (50 מעלות פרנהייט) בלילה, לכן מומלץ להביא כמה חולצות ארוכות לימים קרירים אלו. רק בהרים הגבוהים תוכלו למצוא שהטמפרטורות יורדות לקיפאון ומחת לזה.

בגלל שהטמפרטורה והלחות משתנות מעט בין העונות השונות, כמות המשקעים היא שבאמת מגדירה את העונות בתאילנד.

עונות בצפון, צפון מזרח ומרכז תאילנד

ברוב תאילנד יש אקלים סוב-טרופי. רוחות מונסון יוצרות שלוש עונות שונות ברמה מובהקת מאוד בכל רחבי הארץ. התאריכים של עונות אלו יכולים להשתנות מעט מאזור לאזור.

קיץ

בדרך כלל נמשך מרץ עד יוני, הקיץ התאילנדי אינו מיועד לבעלי לב חלש! מעט גשם, לחות גבוהה וטמפרטורות שיכולות להגיע ל-40 מעלות צלזיוס מאפיינים את העונה הזו. אפילו בלילה, אין הרבה הפוגה מהחום.

עונת גשמים

יולי עד אוקטובר מסמנים את העונה הגשומה. עם זאת, זה לא אומר ארבעה חודשים של גשם שוטף. בדרך כלל הימים מתחילים שטופי שמש, סופות הרעמים והגשמים העזים מגיעים בשעות אחר הצהריים או הערב. לעיתים קרובות הגשם אף מציע הקלה מסוימת מחום הקיץ. שיטפונות בזק נפוצים מאוד באזורי מרכז תאילנד בעל האזורים השטוחים יותר, כולל בנגקוק ופטאיה.

חורף

למרות שבקושי ניתן להשוות לחורפים הקפואים והמושלגים במדינות רבות, זו העונה שבה תאילנד "מתקררת" מנובמבר עד פברואר, הלחות הממוצעת היומית יורדת ל-50% – 60%, והטמפרטורות נשארות נוחות יחסית סביב ה-30-35 מעלות צלזיוס. חודשי החורף נחשבים לעונה הנעימה ביותר בתאילנד.

עונות בדרום תאילנד


דרום תאילנד ממוקם בחצי האי המלאי (malay) ויש בו אקלים טרופי כמו בשאר תאילנד, הטמפרטורות נוטות להישאר קבועות למדי לאורך כל השנה, עם ימים ולילות חמים ולחים.

הבדלי העונות של דרום תאילנד פחות מובחנות מהעונות בשאר תאילנד. באופן כללי, יש עונה יבשה ועונה גשומה, אך התאריכים של גשמי המונסון משתנים מאוד בין חלקים שונים של חצי האי.

עונת הגשמים

מאי עד אוקטובר נחשבים לעונה הגשומה בצד המערבי. כאשר בצד המזרחי, עונת הגשמים נמשכת בדרך כלל מספטמבר עד דצמבר גשמים עזים יומיומיים קצרים ועזים מאפיינים את העונה הזו.

עונה יבשה

בפוקט ובצד המערבי של דרום תאילנד, העונה היבשה נמשכת מנובמבר עד מרץ. הטמפרטורות הקרירות יותר והלחות הנמוכה של עונה זו הופכים אותה לחלק הנוח ביותר של השנה.

פוסטים נוספים

לא יודעים מאיפה להתחיל?

השאירו פרטים עכשיו ונסביר לכם הכול מ-א ועד תאילנד...

דילוג לתוכן